Msze Święte i nabożeństwa
w niedziele i uroczytości:
sobota Msza Święta z niedzieli: 17:00 lub 18:00
niedziela: Sadlno - 8:30 i 12.00;
Kryszkowice - 10.30
w dni powszednie:
7:30 lub 17:00
Nabożeństwa:
Majowe i Różańcowe:
przed Mszą Świętą popołudniową
Droga Krzyżowa:
W piątki Wielkiego Postu o godz. 17:00
Gorzkie Żale:
W niedziele Wielkiego Postu o godz. 15:00
Ostatnia sobota miesiąca:
Msza Święta z modlitwą o uzdrowienie o godz. 17:00 lub 18:00
Adoracja Najświętszego Sakramentu:
- 15 minut przed Mszą Świętą popołudniową
- całodobowa adoracja
(początek w piątek poprzedzający pierwszą sobotę miesiąca godz. 18:00 zakończenie w pierwszą sobotę miesiąca godz. 17:00)
Msza Święta wyngardzająca Niepokalanemu Sercu NMP - w pierwsze soboty miesiąca o godz. 7:30
Nabożenstwo Fatimskie - od maja do października 13 dnia miesiąca o godz. 20:00
Nowenny:
W środy do Matki Bożej Pocieszenia o ogdz. 16:45
W ostatni czwartek miesiąca w Kryszkowicach do Miłosierdzia Bożego o godz. 15:00
Modlitwy za zmarłych
20 minut przed każdą Mszą Świętą w niedzielę
Spowiedź Św.
w niedziele:
przed Mszą Świętą
w dni powszednie:
15 minut przed Mszą Świętą
Chrzest Św.
W naszej parafii sakramentu chrztu udzielamy w niedziele na Mszy św. o godz. 11:30.
Chrzest dziecka zgłaszają rodzice lub opiekun prawny w tygodniu przed planowaną datą chrztu.
Potrzebne dokumenty:
- akt urodzenia dziecka
- dane chrzestnych (imię, nazwisko, adres zamieszkania i wiek)
- świadectwo ślubu kościelnego
Rodzice chrzestni:
- muszą być osobami wierzącymi i praktykującymi
- po przyjęciu sakramentu bierzmowania
- osoby z poza parafii powinny okazać się stosownym zaświadczeniem o praktykowaniu wiary ze swojej parafii.
Rodzice dziecka i rodzice chrzestni powinni wcześniej przystąpić do sakramentu pokuty.
I Komunia Św.
Uroczystość Pierwszej Komunii świętej w naszej parafii odbywa się zawsze w czwartą niedzielę maja.
Bierzmowanie
Wymagane dokumenty:
- metryka chrztu
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji
- w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej
Małżeństwo
Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu. Wymagane dokumenty:
- metryka chrztu (aktualna)
- świadectwo bierzmowania
- świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego
- ostatnie świadectwo z nauki religii
- zaświadczenia z USC
- dowody osobiste
Namaszczenie chorych
Odwiedziny chorych z Komunią św:
- Nadzwyczajny szafarz eucharystii odwiedza chorych z Komunią św. w każdą niedzielę miesiąca,
- sakrament chorych udzielany jest podczas rekolekcji adwentowych i wielkopostnych oraz na każde życzenie,
W Kościele katolickim Namaszczenie chorych zostało odnowione w wyniku Reformy liturgicznej soboru watykańskiego II. 30 listopada 1972 roku papież Paweł VI wydał na ten temat konstytucję Sacram Unctionem Infirmorum. Współcześnie kładzie się nacisk na znaczenie uzdrawiające namaszczenia. Jak zauważył Katechizm Kościoła Katolickiego, choć w historii udzielania tego sakramentu doszło do ewolucji w kierunku rytu przedśmiertnego, jednak nigdy nie zapomniano o jego mocy przywracania zdrowia ciała i duszy
Do obrzędu używa się oleju chorych (łac. oleum infirmorum), poświęconego przez biskupa w Wielki Czwartek lub przez delegowanego kapłana. Sakrament ten dana osoba może przyjąć wielokrotnie, ilekroć nastąpi u niej znaczące pogorszenie stanu zdrowia (KKK 1515). Jeżeli choroba uniemożliwia spowiedź, łaską sakramentu, jako aktu Kościoła, któremu zostało powierzone zadanie rozwiązywania i związywania (por. Mt 18,18) jest także odpuszczenie grzechów.
Trzy sakramenty, namaszczenie, jako sakrament Ducha Świętego, udzielane razem z poprzedzającą je spowiedzią (= sakramenty uzdrowienia) i następującą po nim Eucharystią – są w pewnym sensie odpowiednikiem Sakramentów wtajemniczenia chrześcijańskiego. Z reguły, w pierwszych wiekach Kościoła udzielano ich w następującej kolejności: w czasie Nocy paschalnej najpierw był chrzest, po którym następowało namaszczenie bierzmowania, a następnie ochrzczonych prowadzono na wspólną Eucharystię, włączając ich do wspólnoty Kościoła, jakby byli już w nowo odzyskanym raju.